miercuri, 3 iunie 2009

Superstitii

Daca te intorci din drum - nu-ti merge bine; pai daca pierd timp pentru ca de fapt plec mai tarziu, evident ca s-ar putea sa intarzii, sa pierd trenul, sa plece persoana cu care trebuia sa ma intalnesc...Dar ma intorc, musai; pai ce rost mai are sa ma duc la posta sa-mi iau indemnizatia daca mi-am uitat buletinul acasa?!
Daca imi taie calea pisica neagra - nu-mi merge bine; in versiunea moderna am auzit ca de fapt, pisica neagra e buna, celelalta aduc ghinion. Pai, nu stiu ce sa zic. Adevarul e ca de cate ori imi taie calea o pisica, ma gandesc, oare o sa mi se-ntample ceva rau? Dar cum n-am facut legatura intre evenimente, nu se pune.
La nunta
Sa nu te uiti inapoi
- pai asta e o simbolistica; adica sa lasi trecutul in urma. Nu se intampla nimic daca intorci capul dupa domnisoara de onoare sau din orice alt motiv
Daca iti cade voalul de pe cap in biserica - e necaz mare. Asta e o superstitie de care mi-a fost frica, pentru ca am uizit ca daca-ti cade cununa de pe cap, iti moare mama, asa ca mi-am prins ghirlanda cu o suta de clame, am inadit-o si rasinadit-o.
Cand intrii in biserica, sa-l calci pe picior pe sot, ca sa-l tii sub papuc toata viata. Si sotul tot asa a fost instruit. Am uitat amandoi ca trebuia sa jucam "sariti".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu