vineri, 31 iulie 2009

Somon cu migdale

Timp de pregatire: 30 de minute
Timp de gatire: 30 de minute

Ingrediente pentru 4 persoane:
- patru bucati de somon de 150g
- sase dovlecei mici
- patru cepe
- un ardei rosu
- un ardei galben
- 150 ml de ulei de masline
- doua linguri de migdale
- doua linguri de suc de lamaie
- cateva frunze de busuioc
- sare, piper
Mod de preparare:
Preincalziti cuptorul la 180 gr.C.
Sarati si piperati somonul. Taiati ardeii grasi in cubulete si amestecati-i cu ceapa tocata fin. Taiati dovleceii in rondele subtiri, tocati jumatate din frunzele de busuioc. Bateti cu o furculita sucul de lamaie si uleiul de masline, asezonati si adaugati busuiocul tocat si migdalele pisate.
Asezati dovleceii si amestecul ceapa-ardei pe cate o foaie de aluminiu. Puneti bucatile de somon peste legume, adaugati sosul cu migdale, inchideti folia de aluminiu si lasati pestele la cuptor timp de 30-40 de minute.
Pentru a da preparatului o savoare suplimentara, adaugati cateva ramuri de cimbru.

Sursa: calendar Mega Image 2009.
Rezultat: cea mai exotica mancare pe care am mancat-o vreodata.
Prima data cand am facut reteta, la apropourile lu' Marius, ca doar ne uitam la calendar si noi nu papam nimic, mi s-a parut nemaipomenita.
Norocu incepatorului, ar zice unii, doar ca poate in calitate de incepatoare am fost mai grijulie, am citit de o suta de ori reteta sa nu ratez nimic, si le-am bibilit pana n-am mai putut.
Atunci, in ianuarie, am dat o caruta de bani si pe garnitura, ca ardeii made in Turcia, Spania, orice made in, costau vreo 14 lei/kg, a trebuit sa investesc si-n folia de aluminiu, dar a meritat :D. Ma gandeam ca legumele alea de plastic n-o sa aiba nici un gust, ca o sa fie doar un decor frumos colorat, dar spre surpinderea mea, a iesit un super amestec de gusturi si mirosuri. A doua oara, in mijlocul verii, cand legumele aveau un pret mai normal, n-a mai avut acelasi efect, nu s-a mai ingramadit lumea sa descopere migdalele :( .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu